Image Slider 1
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم از وبلاگ من خوشتون اومده باشه

موضوعات

آکورد های پاپ
آکورد پلنگ صورتی
آکورد گوگوش
آکورد مهدی مقدم
آکورد مهرزاد دلشکسته
آکورد محال شادمهر
آکورد های 6و8
آکورد سنگ صبور از محسن چاوشی
آکورد زخم زبون از محسن چاوشی
آکورد پروانه ها از محسن چاوشی
آکورد رفیق روز های خوب از محسن چاوشی
آکورد چار دیواری 4/2 (از آلبوم ژاکت محسن چاوشی)
آکورد سوت کور از گروه The Ways
آکورد رضا يزداني - کافه رویا
آکورد رضا يزداني - وقتي تو رفتي
سامان جليلي - حس آرامش
آکورد زیباشهرام شکوهی
آکورد اسیر عشق شکوهی
اسیری (قصه عشق)
آکورد جادوی چشم تو
آکورد باور مهرنوش
آکورد همدم معین
آکورد حلالم کن علی عبدالمالکی
آکورد قرار نبود علیرضا طلیسچی
کورد آهنگ پر پرواز شادمهر عقیلی
آکورد آهنگ بخند از محسن یگانه
آکورد یه حرفایی همیشه هست – آکادمی گوگوش
آکورد آهنگ سکوت محسن یگانه
آکورد زیبا مازیار فلاح
آکورد گیرم باز مازیار فلاح
آکورد گریه مازیار فلاحی
آکورد لحظه ها مازیار فلاحی
آکورد قاصدک از مازیار فلاحی
آکورد های احسان خواجه امیری
آکورد نمی دمنم خواجه امیری
آکورد اعتراف خواجه امیری
آکورد خلاصه کن خواجه امیری
آکورد نابرده رنج احسان خواجه امیری
زندگینامه ها
زندگینامه محسن چاوشی
زندگی نامه محسن یگانه
آکورد های فرامرز اصلانی
آکورد اگه یروز بری سفر
آکورد دل اسیر اصلانی
آکورد گل اندام اصلانی
آکورد آهنگ غریبه در شهر از فرامرز اصلانی
آکورد آهنگ قدیم از فرامرز اصلانی
آکورد یه دیواره
تکنیک های گیتار
تکنیک های گیتار 2
فلسفه سبک فلامنکو در موسیقی
آکورد های آرف
آکورد عارف عارف كيا - خواب ستاره
عارف عارف كيا - گل شوره زار
عارف عارف كيا - درياچه ي نور
عارف عارف كيا - سلطان قلبها
عارف عارف كيا - بگذر ز من اي آشنا
آکورد های رضا صادقی
رضا صادقي - وايسا دنيا
رضا صادقي - سهم ما
رضا صادقي - بغض ترانه
رضا صادقي - عاشقم من
رضا صادقي - ساغر مستي من
رضا صادقي - وقتي كه نگاهم به نگاهت خيره ميشه
رضا صادقي - چرا ازم گذشتي
رضا صادقي - چيزي نگو
رضا صادقي - پيش خودم دل بستمو
رضا صادقي - تو با مني هر جا برم
رضا صادقي - تا وقتي
آکورد های محسن چاوشی
مطالبی برای گیتار
نوع ناخن ها و اصطلاهات

تکنیکهای گیتار فلامنکو

Apagado:

تکنیکی در فلامنکو است که هر گاه نوازنده گیتار بخواهد صدای آکوردی را به طور ناگهانی خفه کند از این تکنیک استفاده میکند. برای اجرای آپاگادو هم از دست راست و هم از دست چپ می توان استفاده کرد . اجرای آپاگادو با دست راست به این صورت است که مچ دست با مهارت خاص به طرف داخل ، یعنی به سمت صفحه جلوی گیتار حرکت می کند و باعث قطع صدا می شود .

Arastre:

برای اجرای این تکنیک (که خصوصا در توکه هایی چون گرانایناس و تارانتاس مورد استفاده قرار می گیرد) دست راست را به گونه ای بالا می کشند که انگشت a به طرف بالا کشیده می شود و به ترتیب سیمهای اول تا ششم را به طور منظم و به صورت آپویاندو به صدا در می آید . به این ترتیب آکورد به صورت یک آرپژ سریع به گوش می رسد که نتهای آن از زیر به بم به صدا در در آمده اند .

Glissando:

روش اجرای گام به صورتی که هر نت به نت قبلی یا بعدی آن چسبیده باشد . گلیساندو در لغت به معنی سرانیدن یا لغزانیدن است و اجرای آن روی ساز ، با سرانیدن انگشت در طول سیم از بالا به پائین یا به عکس انجام می شود .

Vibrato:

برای اجرای این تکنیک در فلامنکو یکی از انگشتان دست چپ در همان حالی که سیم را گرفته است (پس از آنکه سیم توسط دست راست به صدا در آمده) آن را در عرض فینگر بورد و در خطی موازی با فرتها به طرف کف دست می کشد . تکرار متوالی سریع کشیدن و شل کردن سیم باعث زیر و بم شدن صدای نت می شود . ویبراتو دو نوع است : 1. لغزشی 2. کششی

Pulgar:

یکی از تکنیکهای انگشت p می باشد که توسط آن تمام نتهای ملودی ، حتی نتهای سیمهای زیر توسط انگشت p نواخته می شود.

Arpegio:

روش نواختن یک آکورد به طوری که نتهای آن یک به یک (نه در آن واحد) توسط انگشتهای p i m a نواخته می شود . در این حالت p نت بم را به صورت آپویاندو و i m a سه سیم زیر را به صورت تیراندو به صدا در می آورد .

Abanico:

باد بزن ; اصطلاحی در فلامنکو است برای راسگوادویی که در نواختن ، حالتی شبیه به باد بزن به خود می گیرد .

تکنیکهای گیتار فلامنکو

Apoyando:

کلمه اسپانیایی به معنی تکیه است . تکنیک دست راست که برای اجرای ضربه ، انگشت به سیم بعدی تکیه می کند و صدای قوی تری نسبت به حالت تیراندو به وجود می آورد .

Tirando:

ضربه مخالف با آپویاندو می باشد . به این ترتیب که انگشت به جای تکیه دادن روی سیم بعدی ، ضربه خود را میان سیم و کف دست (در هوا) تمام می کند .

Picado:

تکنیکی است جهت نواختن عبارت تک نتی گام مانند (ملودی) که با توالی انگشتانa , m , i نواخته می شود .

Rasgueado:

راسگوآدو به دو بخش تقسیم می شود : راسگوآدوی معمولی (چهارتایی) و راسگو آدوی پنج تایی

راسگوآدوی معمولی : که در آن انگشتان دست راست جمع شده و سپس به ترتیب ( e , a , m , i ) روی سیم ها فرود می آیند.

راسگو آدوی پنج تایی : که مانند راسگوآدوی معمولی است ، با این تفاوت که یک ضرب برگشتی با انگشت i به آخر آن اضافه می کند .

 

Golpe:

یکی دیگر از تکنیک های مهم و حیاتی فلامنکو ، گلپ نام دارد که عبارت است از ضربتی نسبتا آهسته که بر روی گلپیدور توسط نوک انگشت a (ناخن و گوشت هر دو) یا با دو انگشت a و m زده می شود .

Ligado:

عملی است که به وسیله آن یک نت توسط دست چپ ایجاد می شود و بر دو نوع است 1.چکشی : که برای اجرای آن انگشت دست چپ روی نت مورد نظر کوبیده می شود . 2.کششی : که برای اجرای آن انگشت دست چپ سیم را به طرف پائین کشیده و نت مورد نظر را به صدا در می آورد .

Ayudado:

آیودادو یک تکنیک زیبا و موثر در موسیقی فلامنکو می باشد که در آن یک نت بم (روی سیم های باس) توسط p که با یک نت زیر (روی سیم های زیر) توسط i دنبال میشود ، اجرا می شود .

Alzapua:

تکنیکی است که در آن فقط از انگشت p استفاده می شود و اکثرا دارای سه مرحله می باشد . 1. یک ضربه رو به پائین 2. یک ضربه رو به بالا 3. یک نت ملودی که به صورت آپویاندو نواخته می شود . که البته هر سه مرحله از انگشت p استفاده می شود .

Tremolo:

تکنیکی بسیار زیبا و آرامش بخش که بیشتر در تکنوازی مورد استفاده قرار می گیرد و شنونده با شنیدن ترمولو فریب می خورد و در خیال خود دو گیتار را تصور می کند . این تکنیک در فلامنکو بر خلاف ترمولو کلاسیک (که چهار تایی است و به صورت p,a,m,i ) در دسته های پنج تایی ( به صورت p , i , a , m , i یک نت باس و چهار نت زیر) اجرا می شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب ها: <-TagName->
بازديد : بار          20:20 | جمعه 30 دی 1390برچسب:,          نویسنده : محمد خانپور        
نويسندگان
امكانات وبلاگ
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1